O mnie

Nazywam się Joanna Izdebska. Jestem psychologiem dziecięcym i terapeutą. Od 10 lat pracuję z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi (spektrum autyzmu, zespoły genetyczne, niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawności sprzężone, ADHD, zaburzenia zachowania) oraz ich rodzinami.
Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci oraz konsultacje i szkolenia dla rodziców. Pomagam rodzicom odnaleźć się w rzeczywistości związanej z diagnozą dziecka i kształceniem specjalnym, doradzam przy wyborze placówek edukacyjnych. Współpracuję również z nauczycielami szkół i przedszkoli w celu zapewnienia odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami rozwojowymi.
Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w licznych szkoleniach i konferencjach związanych z szeroko pojętą pracą z dziećmi (profilaktyka, terapia, diagnoza itp.). Jestem certyfikowanym diagnostą ADOS-2, Skali Inteligencji Stanford Binet 5 oraz najnowszej wersji Profilu Psychoedukacyjnego PEP-3-PL.
W pracy najważniejsze dla mnie jest indywidualne podejście do każdego dziecka i nawiązanie z nim pozytywnej relacji. Od diagnozy nozologicznej (czyli klasyfikacji zaburzenia), dużo bardziej interesuje mnie diagnoza funkcjonalna, która pozwala zidentyfikować mocne i słabe strony dziecka i dopasować do nich adekwatne działania.
Jestem zainteresowana alternatywnym podejściem do edukacji. Uważam, że istnieją drogi, które mogą przynieść bardziej satysfakcjonujące rezultaty niż tradycyjny model nauczania. Poszukuję rozwiązań, które mogłyby przyczynić się do stworzenia bardziej otwartego, elastycznego i dostosowanego do indywidualnych potrzeb uczniów środowiska edukacyjnego, czego wynikiem jest grupa edukacji domowej w THERAPY LAB.
Wierzę, że każde dziecko zasługuje na edukację, która odpowiada jego możliwościom i otwiera przed nim drzwi do rozwoju. Nie chodzi o sztuczne dostosowywanie dzieci do systemu – chodzi o stworzenie warunków, w których dzieci będą mogły rozwijać się na miarę swoich możliwości. Moim głównym celem jest wspieranie uczniów w osiągnięciu samodzielności, zrozumieniu otaczającego świata oraz rozwijaniu kompetencji społecznych, by mogli szczęśliwie i z powodzeniem radzić sobie w codziennym życiu.
Wykształcenie:
- studia psychologiczne ze specjalnością psychologia kliniczna dziecka na Uniwersytecie Warszawskim,
- studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego,
- studia podyplomowe z edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem,
- studia podyplomowe z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- studia podyplomowe ze stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju lub zachowania.











